EQ Managera

Inteligencja Emocjonalna Managera

“Bez inteligencji emocjonalnej można mieć najlepsze wyszkolenie na świecie, cięty, analityczny umysł i niewyczerpane zasoby błyskotliwych pomysłów i nadal nie być wielkim przywódcą” – tak twierdzi amerykański psycholog, badacz inteligencji emocjonalnej – Daniel Goleman
 
Skuteczność Managera wiąże się nie tylko z jasno określonymi celami biznesowymi, wiedzą merytoryczną, znajomością produktów czy dobrą organizacją pracy. Dziś coraz większą rolę w osiąganiu sukcesów w biznesie odgrywa Inteligencja Emocjonalna, która jak podają badania aż w 58% odpowiada za sukces Managera w biznesie.
 
Manager, który ma świadomość własnego potencjału, rozumie swoje emocje i ich wpływ na własne życie, rozumie swoje potrzeby i dąży do ich zaspokajania, ma wyrobione nawyki dbania o siebie, jest wyrozumiały i opiekuńczy w stosunku do samego siebie, dba o swoje poczucie własnej wartości – nie tylko jest lepszym człowiekiem, ale dużo lepiej odnajduje się w roli Managera/ Lidera. Lepiej radzi sobie z wyzwaniami, okazuje sobie zaufanie i słucha swojej intuicji, odpowiedzialnie podejmuje decyzje i dokonuje dobrych dla siebie wyborów w zakresie rozwoju, kariery czy relacji z innymi.
 
 
Czy dziś jesteś już Managerem inteligentnym emocjonalnie?

Oto kilka pytań z Inteligencji Emocjonalnej/ obszar Samoświadomość do wywołania w Tobie refleksji:
— Jak wysoko cenisz siebie, jako osobę?
— Jak dobrze znasz siebie, swoje potrzeby, motywacje, wartości?
— Czy potrafisz oddzielić swoją wartość od tego co robisz lub od opinii innych ludzi?
— Jak wysoko cenisz innych ludzi bez względu na to czym się zajmują?
— Jak często oceniasz inne osoby wg swoich standardów czy wartości?
— Czy potrafisz udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej i oddzielić fakty od oceny?
— Jakiej jakości jest Twój kontakt z własną intuicją i uczuciami?
— Jak dobrze umiesz rozpoznać sygnały, które wysyła Twoje ciało?
— Ile razy w ciągu dnia Twój mózg kontaktuje się z Toba przy pomocy uczuć?
— Jak sprawnie odczytujesz sygnały o stanach emocjonalnych innych ludzi?
— Jak dobrze rozumiesz niewerbalne wskazówki, które mówią o tym co czuja inni?
— Jak regularnie okazujesz empatię i naprawdę słuchać co mówią do Ciebie?
— Jak szybko potrafisz poradzić sobie z tym, że sprawy nie poszły po Twojej myśli?
— Jak szukasz rozwiązań i dróg wyjścia z takich sytuacji?
— Jak sprawnie potrafisz zmienić swoje negatywne nastawienia, myśli i emocje w te pozytywne?
— Do jakiego stopnia sprawujesz kontrolę nad swoim życiem i bierzesz odpowiedzialność za jego jakość?
— Jak często lokujesz siebie w roli ofiary – osoby obwiniającej innych ludzi za swoje błędy, porażki i niepowodzenia?
Zarządzanie sobą – dążenie do celów
— Jak wyraźnie wyznaczasz sobie cele?
— W jaki sposób Twoje nastawienie, przekonania i działania przybliżają Cię do osiągania zamierzonych rezultatów?
— Jak często odwlekasz działania, szukasz wymówek i usprawiedliwień by czegoś nie robić i utrzymać stary porządek rzeczy?
 
To tylko przykładowe pytania. Chcesz lepiej poznać siebie w pozostałych obszarach EQ? Jesteś gotowy doskonalić swoje umiejętności w zakresie EQ i być lepszy Managerem/ Liderem?

 

NAPISZ DO NAS – używając formularza na końcu strony startowej

 

Na spotkaniu omówimy Twoje potrzeby i ustalimy kolejne kroki
Programu Rozwoju EQ w Twoim otoczeniu biznesowym

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *