EQ Managera

To naprawdę działa!

Niektórzy się zastanawiają, czy mając już lata doświadczeń za sobą, nawyki i przyzwyczajenia można nauczyć się Inteligencji Emocjonalnej. Odpowiedź jest bardzo prosta – wszystko jest kwestią motywacji, determinacji i metody uczenia.

 

Jeden z Managerów w projekcie rozwoju kadry managerskiej zapytał mnie, jak oceniam Jego szanse na to, by mógł nauczyć się Inteligencji Emocjonalnej. Dostał bowiem taką informację zwrotna z Organizacji – że tego mu brakuje, a przy tak wysokim stanowisku jakie piastował – była to konieczność.

Niektórzy się rodzą z pakietem wszystkich umiejętności, niektórzy mają wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, a potrzebują np. jedynie wzmocnić wiedzę o sobie, jeszcze inni mają odwrotnie. Komuś może brakować umiejętności odnajdywania się w otoczeniu społecznym, rozumienia tego – co się wokół niego dzieje i dlaczego.

Wyzwania Managera

Opisywany Manager po zakończonym procesie rozwoju EQ powiedział w podsumowaniu, że najtrudniejsze były dla niego w rozwoju:

  • Nauka rozpoznawania emocji u innych osób i odpowiednie reagowanie na nie
  • Zarządzanie własnymi emocjami – szczególnie w kontaktach z osobami, które prezentowały inne standardy niż Manager
  • Rozumienie dlaczego ludzie zachowują się tak, a nie inaczej i zaakceptowanie różnic interpersonalnych
  • Myślenie systemowe

To, co Mu pomagało – to praktyczne ćwiczenia, literatura, możliwość porozmawiania o efektach i wsparcie przy doskonaleniu tych umiejętności w pracy z ludźmi.

Po roku kiedy się spotkaliśmy, by porozmawiać o Jego sukcesach we stosowaniu EQ powiedział: To naprawdę działa !

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
22 − 10 =