EQ Managera

To naprawdę działa!

Jeden z Managerów zapytał mnie kiedyś, czy można się nauczyć Inteligencji Emocjonalnej. Dostał bowiem taką informację zwrotna z Organizacji – że tego mu brakuje, a przy tak wysokim stanowisku jakie piastował – była to konieczność.
 
Niektórzy się rodzą z pakietem wszystkich umiejętności, niektórzy mają wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne a potrzebują wzmocnić wiedzę o sobie, jeszcze inni mają odwrotnie. Komuś może brakować umiejętności odnajdywania się w otoczeniu społecznym, rozumienia tego co się dzieje i dlaczego.
 
Opisywany Manager po zakończonym procesie rozwoju EQ powiedział w podsumowaniu, że najtrudniejsze były dla niego w rozwoju:
 

  • Nauka rozpoznawania emocji u innych osób i odpowiednie reagowanie na nie
  • Zarządzanie własnymi emocjami – szczególnie w kontaktach z osobami, które prezentowały inne standardy niż Manager
  • Rozumienie dlaczego ludzie zachowują się tak, a nie inaczej i zaakceptowanie różnic interpersonalnych
  • Myślenie systemowe

 
To, co Mu pomagało – to praktyczne ćwiczenia, literatura, możliwość porozmawiania o efektach i wsparcia przy doskonaleniu tych umiejętności w pracy z ludźmi.
 
Po roku kiedy się spotkaliśmy, by porozmawiać o Jego sukcesach we stosowaniu EQ powiedział: To naprawdę działa !