Ego Managera

Wielkie EGO Managera

Manager dostaje propozycję programu rozwoju w związku ze stylem w jakim prowadzi swój Zespół i współpracuje z innymi. Ocena 360 pokazuje, że Manager głównie skupia się na sobie, swoich celach i interesach. We współpracy z równorzędnymi Managerami rywalizuje, stosuje metody siły lub manipulacji, straszy swoich kolegów bliską znajomością ze swoim Przełożonym – co podobno ma Mu zapewnić nietykalność; często zdarzają Mu się emocjonalne wystąpienia we wspólnych spotkaniach – kiedy to nie przebiera w słowach uderzając w poczucie własnej wartości kolegów.

W zespole wytrzymują z Nim tylko podobni do Niego, inni  nie mają odwagi  z Nim pracować. Mniej asertywni lub  też bardziej wrażliwi prędzej czy później albo się przenoszą do innego działu lub też szukają kariery poza organizacją. W codziennej pracy podwładni otrzymują rozkazy będąc rzucanymi na szerokie wody i albo sobie poradzą albo otrzymuję potem od Szefa „coaching”(rozumiany tutaj jako negatywny feedback). W Zespole brakuje zaufania, współpracy. Szef nie rozwija swoich podwładnych, bo rozwój zajmuje czas a Jego ludzie mają dostarczać przede wszystkim wyniki. Podwładni mówią o nim: tyran, psychopata, buldożer.

Manager w Organizacji doskonale się orientuje z kim warto trzymać, komu w odpowiednim czasie i miejscu pomóc, by następnie móc odebrać dług w razie potrzeby. Buduje relacje z osobami, które podejmują decyzje i mogą mieć wpływ na dalszy rozwój Jego kariery.

Gdy rozmawiamy o obszarach do rozwoju, wynikających z Oceny 360 – nie przyjmuje tych informacji zwrotnych i nie jest zainteresowany jakimkolwiek rozwojem. Sam twierdzi że jest świetny, super radzi sobie z wyzwaniami biznesowymi i już potrafi wszystko w zakresie zarządzania ludźmi.

Deficyty w Inteligencji Emocjonalnej w miejscu pracy u tego Managera są tak ogromne że trudno sobie nawet wyobrazić koszty jakie ponosi sam Manager ale też i jak to wpływa na Jego otoczenie biznesowe.